Voorwaarden van GO Glamper

Hieronder vind je de belangrijkste voorwaarden van de verhuurder GO Glamper. Deze voorwaarden zijn geldig voor reizen van 1 april 2019 tot en met 31 maart 2020.

Voor de volledige voorwaarden van de verhuurder klik je hier. Let erop dat je de voorwaarden goed doorleest zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Een schriftelijk exemplaar van de volledige voorwaarden kun je opvragen via .

Let op: ter plaatste teken je een huurcontract bij de camperverhuurder. De voorwaarden in dit contract zijn bindend en kunnen afwijken van hetgeen hier is weergegeven.

Openingstijden

Auckland:
Het verhuurstation in Auckland is 7 dagen per week geopend van 06.00 uur tot 22.00 uur.

Christchurch:
Het verhuurstation in Christchurch is 7 dagen per week geopend van 07.30 uur tot 19.00 uur.

Op welke tijden kun je jouw camper ophalen?

Het ophalen van de camper is mogelijk op maandag t/m zondag tussen 06.00 uur en 22.00 uur in Auckland.
Het ophalen van de camper is mogelijk op maandag t/m zondag tussen 07.30 uur en 19.00 uur in Christchurch.

Ophalen buiten bovenstaande tijden is niet mogelijk. Let op, het kan zijn dat je bij het ophalen van de camper niet direct aan de beurt bent, vooral in het hoogseizoen kan er een wachttijd zijn. Dit is helaas niet te voorkomen. Mocht je door onvoorziene omstandigheden niet in staat zijn om jouw camper binnen bovenstaande tijden op te halen dan word je verzocht om contact op te nemen met de verhuurder.

Op welke tijden kun je jouw camper inleveren?

Het inleveren van de camper is mogelijk op maandag t/m zondag tussen 06.00 uur en 22.00 uur in Auckland.
Het inleveren van de camper is mogelijk op maandag t/m zondag tussen 07.30 uur en 19.00 uur in Christchurch.
Lever je de camper in buiten deze tijden dan riskeer je een boete.

Vervoer van en naar het verhuurstation

Je haalt jouw camper op bij het verhuurstation, deze wordt niet naar jouw hotel of naar de luchthaven gebracht. Bij het verhuurstation inspecteer je de camper, krijg je een instructie of video te zien en vul je alle benodigde formulieren in. Nadat je alle formaliteiten hebt doorlopen kun je dan met jouw camper op pad.

Voor het vervoer van en naar het verhuurstation geldt bij deze verhuurder dat een transfer is inbegrepen vanaf de luchthaven en luchthavenhotels (tussen 08.30 en 14.30) naar het verhuurstation. Transfer na inleveren van de camper is enkel inbegrepen naar de luchthaven. Je dient minimaal 14 dagen voor ophalen van de camper een tijd af te spreken met de verhuurder indien je vanuit een luchthavenhotel opgehaald wilt worden. Wanneer je op de luchthaven opgehaald wilt worden kun je telefonisch contact opnemen met de verhuurder na aankomst op de luchthaven.

Meer informatie over de transfer in Auckland vind je hier.

De minimum huurperiode van een camper

Het minimum aantal dagen dat je de camper moet huren is 4 dagen. Het is niet mogelijk de camper voor een kortere periode te huren.
Indien je een enkele reis maakt tussen Auckland en Christchurch of v.v. is de minimum huurperiode 7 dagen.

De maximale huurperiode van een camper

Deze verhuurder heeft geen maximale huurperiode.

Benodigde rijbewijs en leeftijdeisen bij het huren van een camper

De minimum leeftijd om een camper te besturen is 21 jaar.

Een internationaal rijbewijs is bij deze verhuurder verplicht. Een internationaal rijbewijs is een vertaling van jouw Nederlandse rijbewijs. Je kunt een internationaal rijbewijs laten aanmaken bij een ANWB-winkel.

Borg, creditcardbetalingen en koersen

Bij het ophalen van de camper wordt een borg in rekening gebracht.

De borg bedraagt:
NZ$4000 / NZ$6000 bij de standaard verzekering.
NZ$1000 / NZ$1500 bij de Go Assured verzekering.
NZ$250 / NZ$375 bij de Go Peace of Mind verzekering.
NZ$0 / NZ$375 bij het Go All Inclusive pakket.

Betaling van de borg is mogelijk via Visa, MasterCard, AMEX of Diners. Het kan zijn dat het bedrag daadwerkelijk van jouw rekening af wordt geschreven, soms wordt het bedrag uitsluitend 'bevroren'. De verhuurder bepaalt dit en Travelhome heeft hierop geen invloed. Zorg ervoor dat de limiet van jouw creditcard toereikend is en verhoog eventueel tijdelijk de limiet van jouw creditcard bij jouw bank. Let op: prepaid creditcards worden bij veel verhuurders niet geaccepteerd. Ben je van plan een prepaid creditcard te gaan gebruiken, kijk dan vooraf goed naar de voorwaarden van de verhuurder of vraag naar de mogelijkheden.
Breng je de camper zonder schade terug dan wordt de borg aan je teruggestort. Het is niet ongebruikelijk dat er vier weken overheen gaan voor jouw borg wordt teruggestort.

Let op! Bij iedere schademelding zal de verhuurder opnieuw dit volledige bedrag incasseren van jouw creditcard. Controleer jouw limiet; deze dient dus te allen tijde toereikend te zijn.

Eventuele boetes voor verkeersovertredingen of niet betaalde tolgelden zullen, met verhoging van administratieve kosten, via jouw creditcard geïncasseerd worden.

Gedurende jouw huurperiode kan de koers fluctueren. Het kan voorkomen dat er koersverschil in jouw voor- of nadeel ontstaat. Eventuele koersverschillen worden niet gecompenseerd.

Eigen risico

Het eigen risico bedraagt:
NZ$4000 / NZ$6000 bij de standaard verzekering.
NZ$1000 / NZ$1500 bij de Go Assured verzekering.
NZ$250 / NZ$375 bij de Go Peace of Mind verzekering.
NZ$0 / NZ$375 bij het Go All Inclusive pakket.

Kijk op de verzekeringspagina voor de specifieke voorwaarden. Travelhome biedt de mogelijkheid om een ANWB Verzekeren camperverzekering af te sluiten, hiermee kun je het eigen risico verzekeren evenals enkele schades die door de verhuurder niet gedekt zijn. Bekijk hier de verzekeringsvoorwaarden en premies van de ANWB Verzekeren camperverzekering.

Lokale extra diensten en/of servicepakketten

Verhuurders kunnen ter plaatse soms extra diensten of servicepakketten aanbieden, met als oogpunt peace of mind om de reiziger te ontlasten. Deze pakketten worden uitsluitend ter plaatse aangeboden door de verhuurder zelf. Camper.nl is niet op de hoogte van de inhoud en de kosten van dit soort lokale pakketten. Door de verschillende varianten is het helaas niet mogelijk een eenduidig advies te geven welke pakketten wel of niet af te sluiten.

Deze pakketten kunnen bestaan uit extra schoonmaakservice, sleepkosten, jumpstart, vergoeding van kosten als je jezelf buitensluit, het legen van water/afvaltanks of brandstof en propaan e.d. Ook aanvullende verzekeringen om het eigen risico te verlagen of uitgesloten schades, als banden, ruiten, e.d. te dekken worden soms aangeboden.

Het al dan niet afsluiten van een dergelijk pakket is altijd optioneel en absoluut géén verplichting. Soms kan het servicepakket enigszins dwingend aangeboden worden door de medewerkers ter plaatse. Voor normaal gebruik heb je deze aanvullende pakketten niet nodig en is hetgeen overeen gekomen is bij de boeking voldoende. Op jouw boekingsbevestiging en bij de verhuurdersinformatie op deze website staat duidelijk omschreven wat voor jou afgesloten is en wat nog exclusief is. Of je uiteindelijk gebruik maakt van lokaal aangeboden diensten is geheel jouw eigen keuze.

Claims met betrekking op deze pakketten kunnen door ons niet in behandeling worden genomen.

Beperkende voorwaarden

Er zijn een aantal regels die de verhuurder stelt bij het huren van een camper.

  • Het is niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de camper.
  • Roken in de camper is niet toegestaan.
  • De voertuigen mogen alleen rijden op verharde wegen. Rijden op onverharde wegen is niet toegestaan.
  • Met de voertuigen van GO Glamper is het niet toegestaan om in de volgende gebieden te rijden: Ninety Mile Beach (Northland), Skippers Road (Queenstown), Ball Hut Road (MT Cook), The Coromandel Peninsula North of Colville Township.
  • GO Glamper behoudt zich het recht om beperkingen te wijzigen bij ernstige weg- en weersomstandigheden.

Informatie over tolwegen

In bepaalde gebieden in de Nieuw-Zeeland zul je tolwegen tegenkomen.
Zorg dat je goed geïnformeerd de weg op gaat. Vraag bij het ophalen van jouw camper naar de wegen die voor jouw route van belang zijn en de mogelijkheden om eventueel tolwegen te mijden. Bij het niet juist voldoen van tolgelden (of andere verkeersovertredingen) kan de verhuurder voor de afwikkeling hiervan administratiekosten in rekening brengen.

Klachten

Mocht het zo zijn dat je een klacht hebt over jouw camper of over de verhuurder dan dien je dit ter plaatse kenbaar te maken. Dit stelt de verhuurder in staat direct het probleem op te lossen. Mocht je ter plaatse jouw klacht niet kenbaar maken dan is het erg lastig deze na terugkomst nog gehonoreerd te krijgen.